Starlight

یک اتم هیدروژن در سلولی در پوست نوک بینی من،شاید روزگاری بخشی از خرطوم یک فیل بوده است.
و یک اتم کربن در عضله ی قلبم،شاید زمانی به دُم دایناسوری تعلق داشته.

ولی در قرن 21 همه ی اتم های من،من و تشکیل دادند.
نوشتن مثل کشیدن اتم ها روی یه صفحست تا یه اثری ازشون بمونه.

ولی کاش بعدها اتم های من یه ستاره بسازند و برن توی آسمون.

گذری بر فلسفه!

شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۱۳ ب.ظ

جهان چگونه بوجود آمد؟

هیچ به عقلش نمی رسید. همین قدر می دانست که جهان سیاره کوچکی است در فضا.ولی فضا از کجا آمد؟

شاید فضا پیوسته وجود داشته است-که در آن صورت دیگر لازم نیست پی ببریم از کجا آمده.

اما مگر چیزی می تواند پیوسته وجود داشته باشد؟ در ژرفای نهادش چیزی بود که این فکر را نمی پذیرفت.

هرچیزی که وجود دارد لابد روزی به وجود آمده است؟

پس این فضا نیز می باید زمانی از چیز دیگری پدید آمده باشد.

ولی اگر فضا از چیز دیگر پدید آمد،پس آن چیز هم خود از چیز دیگری وجود یافته است.

سوفی دید دارد فقط مسئله را عقب می اندازد.

در زمانی باید چیزی از عدم به وجوود آمده باشد.

ولی ایا این ممکن است؟آیا ناممکنیِ این درست به اندازه ناممکنی پندار وجود دائمی جهان نیست؟

در مدرسه آموخته بودند که خدا جهان را آفرید.سوفی کوشید خود را با این فکر دلداری دهد

که این احتمالا بهترین راه حل کل مسئله است.

ولی باز اندیشه ی تازه ای به سرش تاخت.

می توان پذیرفت که خدا فضا را آفرید، اما خود خدا چی؟

آیا خدا خودش را از عدم آفرید؟دوباره چیزی در ژرفای نهادش به صدا در آمد.

اگر هم تصور کنیم خدا قادر است همه چیزی بیافریند،آیا پیش از آنکه "وجود" یابد و با آن دست به آفرینش زند، می توانست خود را بیافریند؟پس فقط یک امکان باقی می ماند:

خدا همیشه وجود داشته است.

ولی چنین امکانی را قبلا رد نکرده بود؟مگرنه هرچیزی که وجود دارد می باید روزی به وجود آمده باشد؟

لعنت بر شیطان!


"دنیای سوفی"

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۱
سایه

نظرات  (۱)

اگه چیزی به اسم مذهب و آموخته های دینی نبود که من خودمو باهاشون توجیه کنم فکر کنم تا حالا به کفر رسیده بودم چون یه سری چیزا واقعا از قوه ی درک آدمی خارجه

پاسخ:
آره:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی